Hoogerwerf 50 jaar - kantoorartikelen, kantoorinrichting en documentsystemen Rotterdam

Nieuws

Vijf vragen aan Ronald Noordhoek | 28-05-15


Deze maand stapt Ronald Noordhoek in de spotlight, accountmanager multifunctionals bij Hoogerwerf for Office. Ronald was in maart 25 jaar in dienst, heeft ‘binnen en buiten’ gewerkt en weet als geen ander waar klanten écht blij van worden.

 

Ronald Noordhoek: ‘Het is handig als alles binnen een bedrijf met elkaar in verbinding staat: digitale whiteboards, een groot scherm, scanners en printapparaten. Papier wordt steeds meer vervangen door digitale tools. Ook videoconferencing is echt heel eenvoudig te gebruiken. Tegenwoordig zijn er zoveel manieren denkbaar om met collega’s - waar dan ook ter wereld - in contact te zijn. De hedendaagse multifunctional speelt daar een grote rol in. Ik ben van mening dat multifunctionals of documentsystemen steeds meer bedrijfsprocessen overnemen. Daarmee kun je als bedrijf veel tijd en geld besparen én focus houden op wat echt belangrijk is!’

1. Hoogerwerf for Office biedt de klanten een kantoorbeleving. Kun je multifunctionals ook ‘beleven’?

‘Kantoormeubilair kun je voelen, kun je het aanraken. Dan heb je een beleving. Een apparaat moet gewoon doen wat het belooft. Zo simpel is het. Maar dan wel tegen een goede prijs, die onderaan de streep eerlijk is. De kwaliteit van documentsystemen is tegenwoordig zo goed, die hoeven we eigenlijk niet meer aan te tonen aan onze klanten. Het gaat meer om service en klantvriendelijkheid. Die klantvriendelijkheid, die kun je nou weer wél beleven!’

2. Wat is er veranderd in de 25 jaar dat je bij Hoogerwerf for Office werkzaam bent?

‘Alles moet sneller. De prijs lijkt steeds vaker van invloed bij klanten, dus die geeft vaker de doorslag dan het goede contact dat we met elkaar hebben. Het komt vaak voor dat klanten meerdere offertes tegelijk aanvragen, omdat dat vanuit de organisatie gewenst is. Dan hoop ik altijd dat ze goed kijken naar de kleine lettertjes. We kunnen klanten helpen met het vergelijken van offertes. Het gaat ons echt niet om de quick wins, maar om het resultaat bij onze klanten.

3. Wat is typisch voor de Hoogerwerf for Office-sfeer?

Het is hier de grootste familie van Vlaardingen. Mensen vinden het leuk om hier te werken. We werken altijd integer en met een no-nonsense mentaliteit, zodat klanten weten dat ze eerlijk zaken met ons doen. Onverwachtse rekeningen ontvangen klanten bij ons echt nooit! Daarnaast hebben we gewoon goede kennis van zaken. Iedereen die bij Hoogerwerf for Office werkt, heeft kennis van het vak. We hebben eigen servicemonteurs, eigen chauffeurs, die onze klanten ook goed kennen.

4. Hoe ver gaat jouw liefde voor het vak?

‘Ik heb een grote passie voor elektronica. Maar als ik bij een toekomstige klant op bezoek ben, zie ik alles. Of de vloerbedekking versleten is, of de apparatuur verouderd is. Ik zie het meteen als er kantoorartikelen van de concurrent staan. Daar kan ik klanten ook goed bij helpen. We zijn een kleine organisatie, maar groot genoeg om elke vorm van werk aan te kunnen. Regionaal staan we sterk op de kaart. Ik zie mezelf echt als vertegenwoordiger van het bedrijf. Ik ben trots op de mooie dingen die we bij klanten doen. Maar vooral op de manier waarop we werken. Eerlijk en met beide benen op de grond.’

 

5. Heb je nog een goeie tip voor ons?

‘Ja hoor! Doe normaal en blijf eerlijk.’