Hoogerwerf 50 jaar - kantoorartikelen, kantoorinrichting en documentsystemen Rotterdam

Nieuws

5 vragen aan.. Ersel Saraç van Hoogerwerf for Office | 19-06-15


Klanten kennen hem allemaal, onze goedlachse Ersel. Als chauffeur komt hij al 18 jaar bij onze klanten over de vloer. Als een klant ergens naar op zoek is, komt hij meteen met een passende oplossing.

Maar wist je dat hij niet alleen (bijna) alle 20.000 kantoorartikelen uit zijn hoofd kent, maar ook alle binnendoorweggetjes in de hele regio? En dat hij niet alleen 
uitblinkt als Hoogerwerf for Office kantoorartikelenexpert, maar dat hij graag op vrijdagmiddag zijn collega’s verwent met culinaire verrassingen?
 

1. Ersel, is het echt waar dat jij bijna alle kantoorartikelen uit je hoofd kent?

 
‘Ik weet inderdaad de nummers van de meest gangbare producten uit mijn hoofd. Maar niet alle 20.000, hoor! Klanten vragen mij vaak om advies, ik vind het leuk om ze te helpen bij vragen. In 1998 ben ik begonnen op de meubelwagen in Rotterdam Centrum, maar al heel snel werkte ik voor de afdeling kantoorartikelen. ’s Morgens vroeg doe ik de zaak open. Tussen 7 en 8 uur ’s morgens levert onze inkoopvereniging de artikelen af die de vorige dag voor onze klanten besteld zijn. Ik controleer de artikelen en geef ze vrij. Daarna begint het orders picken, dat is het klaarmaken van de bestellingen voor onze klanten. Rond 11 uur ga ik met mijn collega-chauffeurs op pad om de bestellingen te bezorgen bij zeker zo’n 35 klanten.’
 

2. Wat betekent klantvriendelijkheid voor jou?

 
‘Ik heb een hele goede band met mijn klanten. Als een klant belt dat er ergens een pallet papier op de stoep staat, dan rijd ik er binnen 15 minuten naartoe om te helpen met afstapelen. Kopieerpapier zet ik voor klanten in de rekken of in de kast. Ik word vaak om raad gevraagd, bijvoorbeeld over een product dat een klant graag wil bestellen. Maar ook wel eens over hoe ze de toner in een apparaat moeten doen. Ik start gerust de webshop op om klanten te helpen met een bestelling. Dat is het mooie van mijn werk voor Hoogerwerf for Office. Ik ben geen koerier die het bedrijf niet kent. Als je met mij praat, dan praat je met Hoogerwerf for Office.’
 

3. Wat is typisch voor de Hoogerwerf for Office-sfeer?

 
‘Gebroederlijk, het is net een grote familie. Ik heb echt een band met collega's, iedereen is open tegen elkaar. Iedereen staat voor elkaar klaar, iedereen helpt elkaar.’

4. Waar ben je uitzonderlijk trots op?

 
‘Klanten weten vaak niet dat we een totaalpakket bieden: kantoorinrichting, multifunctionals en kantoorartikelen. Daarin zijn wij een uniek bedrijf. We bieden niet alleen de basic dingen aan, maar ook de modernere materialen in aankleding. Klanten die kantoorartikelen bestellen, weten niet dat we ook 3D-tekeningen maken van kantoorinrichtingen. We zijn heel creatief in kantoorinrichting, we gebruiken veel natuurlijke materialen. We werken met hout en behang met 3D-diepte erin, soms maken we complete Italiaanse tuinen op een wand. Een leeg kantoor dat helemaal opgebouwd en ingericht wordt, prachtig!’
 

5. Heb je nog een goeie tip voor onze klanten?

 
‘Wij kunnen heel snel inspelen op vragen. Als een klant vandaag iets vraagt, kan ik morgen al een bestelling leveren. Dat is toch snel?’