Hoogerwerf 50 jaar - kantoorartikelen, kantoorinrichting en documentsystemen Rotterdam

Nieuws

5 vragen aan.. Linda Steentjes | 17-07-15


Linda is het brein achter al onze creatieve ontwerpen. Als interior designer is ze op de hoogte van de laatste stijltrends. Als zij zegt dat bloemenprints hot zijn, dan zijn bloemenprints hot.

Vakvrouw Linda herkent zelfs de merken van het meubilair dat op de set van Goede Tijden, Slechte Tijden wordt gebruikt. Of het meubilair in de hotelletjes waar ze een weekendje weg gaat. Maar wat klanten vooral waarderen, is dat zij speciale voelsprieten heeft voor wat een klant écht nodig heeft op kantoor. Of dat nu een minimalistische verandering is, of een compleet nieuwe inrichting. 

1. Linda, jij moet zowel technisch als creatief steeds nieuwe dingen verzinnen. Waar haar jij toch je inspiratie vandaan?


‘Dat gaat ongemerkt de hele dag door. Ik let altijd op inrichting. Als ik even tv zit te kijken, kijk ik naar de meubels in de televisieprogramma’s. Onze leveranciers informeren mij over nieuwe trends en merken. Het nieuwste meubilair probeer ik uit op beurzen in Duitsland en België. Ik haal ook inspiratie uit de huisstijl van de klanten, bijvoorbeeld uit de kleuren van het logo. Maar het is nog leuker om van de achtergrond van een bedrijf een thematische doorvertaling te maken in de inrichting. Zoals we aan een scheepvaartbedrijf hebben voorgesteld: een wandvullende foto van het uitzicht vanaf een schip over het water. Ik hoop dan dat de klant voor deze meer spannende variant kiest.’

2. Wat kunnen klanten verwachten van jouw ontwerpkwaliteiten?

 
‘Ik visualiseer alles wat mensen vertellen, ik zie het meteen voor me. Dat we met 3D-techniek ook aan de klanten kunnen laten zien hoe een ruimte uiteindelijk ingericht wordt, is natuurlijk fantastisch. We kunnen veel meer laten zien dan we voorheen deden met plattegronden. De 3D-ontwerpen zijn gebaseerd op bestaande plattegronden, maar we kunnen ook vanuit foto’s werken. Als een klant met een vraag komt, onderzoeken we de hele situatie. We vragen de klant wat voor soort mensen er werken, of ze in teams werken, of ze vaak moeten overleggen. We willen precies weten hoe vaak mensen achter hun bureau zitten. We denken meteen met de klant mee, zodat we goed kunnen adviseren. Tijdens het ontwerpproces sturen we klanten sneak previews om te vragen wat ze ergens van vinden. Of de tafel goed is, waarom we op een bepaalde plek rekening houden met de akoestiek, dat soort dingen. Ik vind het fijn om een klik te hebben met klanten, een band op te bouwen.’
 

3. Hoe ziet de ideale werkplek er volgens jou uit?

 
‘De ideale werkplek past perfect bij de werkzaamheden die je doet. Als je heel veel op kantoor zit, moet je om klachten te voorkomen aan een bureau werken dat ergonomisch gezien helemaal klopt. Maar als je een baan hebt waarbij je veel buiten de deur bent, of wanneer je veel klanten ontvangt, dan kun je je werkplek met iets meer vrijheid inrichten. Dan kun je er meer beleving in brengen. Je ziet steeds meer kantoren met combinaties tussen vaste plekken en flexibele plekken voor het nieuwe werken. Vaste plekken moeten net zo leuk en inspirerend zijn als flexibele plekken. Iedereen moet er blij van worden!’
 

4. Waar ben je uitzonderlijk trots op?

 
‘Een van onze klanten vroeg een offerte aan voor nieuwe vloerbedekking en het verven van alle plafondtegels. Het ging om een donkere gang, met een bruin plafond. Maar als je plafondtegels verft, dan schilder je alle poriën weg die het geluid absorberen. Bij een nadere inspectie bleek het hele kantoor aan vernieuwing toe. Toen hebben we een voorstel gedaan met een complete nieuwe inrichting van het hele kantoor. Glazen wanden, nieuwe databekabeling en nieuwe stroom. Daar moest de klant over nadenken. Dat nadenken duurde een jaar. Toen belden ze terug met een akkoord. Het werd een enorm succesvol project. We hebben in vier weken tijd het hele pand leeggestript en opnieuw opgebouwd. Het personeel heeft in die weken op een tijdelijke locatie gewerkt. Toen ze na die vier weken binnenkwamen, waren ze ontzettend blij met het resultaat. Het effect van de verbouwing is nog steeds voelbaar binnen het bedrijf.’
 

5. Heb je nog een goeie tip voor onze klanten?

 
Mensen vinden het soms lastig als we iets weghalen, bijvoorbeeld als we de lengte van het bureau inkorten. Maar je krijgt ontzettend veel terug in de werkbeleving. Dat kan een goede stoel zijn, of een leuke visual op de wanden, of een monitorarm. Mensen krijgen uiteindelijk altijd het gevoel: ‘mijn werkgever doet echt iets voor mij!’.