Hoogerwerf 50 jaar - kantoorartikelen, kantoorinrichting en documentsystemen Rotterdam

Nieuws

Vijf vragen aan... Bart Houdijk | 25-10-15


Bart Houdijk: “In ‘the war for talent’ moet je als bedrijf je mensen iets extra’s bieden. Dat kun je doen door een ruimte in te richten waar ze elkaar kunnen treffen en ze daar een fijne ervaring te geven.”

Toen directeur Bart Houdijk van machinefabriek Houdijk Holland besloot om het lege gebouw naast zijn pand aan te kopen, volgde er een ingrijpende verbouwing. Een mooie gelegenheid om ook de Rotterdamse vestiging van het bedrijf naar Vlaardingen te halen. Hoogerwerf for Office nam de inrichting van het nieuwe bedrijfsrestaurant voor haar rekening. 

1. Wat is er gebeurd?

Bart Houdijk: “De laatste jaren zijn we hard gegroeid, we hebben veel nieuwe medewerkers nodig. In ‘the war for talent’ heb ik besloten om medewerkers iets extra’s te bieden. Machinebouwers zijn in principe doe-het-zelvers, maar bij zo’n bedrijfsrestaurant kun je wel een ontwerper gebruiken. Daarom hebben we Hoogerwerf for Office gevraagd om een ontwerp te maken. In het nieuwe bedrijfsrestaurant kunnen we nu eten, bedrijfsbijeenkomsten organiseren, poolbiljarten en tafelvoetbal spelen. Er is een podium met een geluidsinstallatie, dat we kunnen gebruiken voor presentaties. Naast het restaurant is een klaslokaal aangebouwd voor cursussen en presentaties van onszelf of toeleveranciers.”

2. Voor welke stijl is er gekozen?

Ontwerpster Linda Steentjes: “We hebben gekozen voor wit laminaat in combinatie met robuust, massief hout. Dat is hygiënisch en makkelijk schoon te maken. De lange tafels hebben schuine poten. Ronde lunchtafels en statafels maken de ruimte dynamischer. Alles is op maat geproduceerd door Castelijn, dat is een Nederlandse fabrikant. De cateraar heeft voor een bar met leuke aankleding gezorgd, die mooi aansluit op ons eigen ontwerp. Er staan bijvoorbeeld grote weckpotten met peentjes en augurken op, heel vrolijk.”


De kantine van Houdijk Holland na de nieuwe inrichting via Hoogerwerf

3. Straalt de inrichting jullie corporate identiteit uit?

Bart: “Kijk, wij zijn een degelijke machinebouwer, maar we werken in een high end sector. Die uitstraling moet de inrichting dus ook hebben: degelijk, strak en netjes. Het moet de hoogste kwaliteit uitstralen, maar niet de uitbundigheid hebben die je bij reclamebureaus ziet. En dat is gelukt. Ik ben een groot voorstander van werken met Nederlandse toeleveranciers. Ik ben bereid om meer te betalen voor een hoger kwalitatief product. Simpelweg omdat we zelf ook tot die categorie behoren.”

4. Wat is de spin-off van de verbouwing?

“We zijn een serieuze machinebouwer, dat tonen we door deze nieuwe faciliteiten. Onze medewerkers en relaties kunnen van een lekkere lunch genieten en elkaar treffen. We merken dat we daarmee een positieve indruk achterlaten bij mensen die op bezoek komen, die zijn echt onder de indruk”, aldus Bart.


De kantine van Houdijk Holland na de nieuwe inrichting via Hoogerwerf

5. Bent u tevreden over de samenwerking met Hoogerwerf for Office?

“Ja, onze samenwerking was heel ontspannen, de mensen bij Hoogerwerf for Office zijn heel klantgericht. Ze zijn niet eigenwijs en dat is fijn, want ik heb mijn eigen ideeën over hoe dingen moeten. Ze hebben goed geluisterd en ook toegestaan dat ik flink heb geschoven binnen het ontwerp”, besluit Bart.

 Houdijk Holland ontwerpt en fabriceert systemen voor het verpakken van koekjes, biscuitjes en crackers. Deze systemen kunnen grote aantallen verwerken: van 2.000 tot 15.000 producten per minuut! Wereldwijd een unieke positie, want Houdijk levert aan alle gerenommeerde, multinationale biscuit fabrikanten, zoals Mondelez, PepsiCo en United Biscuits (in Nederland bekend onder de naam Verkade).