Hoogerwerf 50 jaar - kantoorartikelen, kantoorinrichting en documentsystemen Rotterdam

Ons verhaal

‘Een plek die je beleeft, die inspireert’

 

De droom van Hoogerwerf for Office – hoe begonnen we?

We gaan terug in de tijd, naar de roerige jaren zestig. Na de Tweede Wereldoorlog bloeit de economie op en hebben mensen steeds meer te besteden. Tijdens de opbouwperiode komt ook het kantoorleven in Nederland voortvarend op gang. De jonge Jan Hoogerwerf werkt als vertegenwoordiger bij een Vlaardingse papier- en kantoormaterialenhandel. Maar Jan heeft een toekomstdroom. Hij ziet een groeimarkt voor zich, en mogelijkheden in de kantoorbranche. Daarom besluit hij op een dag om zijn baan op te zeggen. Met slechts een maandsalaris op zak, begint hij met het verkopen van schrijfmachines en kassa’s. Vanuit huis, met een kleine voorraad in de berging. Als de allereerste bestelling telefonisch binnenkomt, is echtgenote Tineke zo enthousiast dat ze de klant wel kan zoenen. ‘Dat kan wel wat minder’, zegt Jan droog. In januari 1965 is Hoogerwerf Kantoorinstallaties een feit.


De uitnodiging die verstuurd werd voor de officiele opening van Hoogerwerf Kantoorinstalaties. 

De geschiedenis van Hoogerwerf for Office – waar komen we vandaan?

Vanaf januari 1965 gaat het snel. Jan Hoogerwerf is bereid om risico’s te nemen. Het huis blijkt al snel te klein, dus komt er een pand met toonkamer in de Callenburgstraat. Zoon Peter, anderhalf jaar oud, gaat mee naar de zaak. Er volgen enkele uitbreidingen en verbouwingen. Vrienden en familie springen bij. Zelfs de buren komen in de zaak werken. De bakker levert ook nog een tijdje pakjes af bij klanten. De eerste medewerker komt in juni 1965 in dienst. Op dat moment staan de klanten nog zelf op de trap om de ordners van de bovenste plank te pakken, omdat Tineke hoogzwanger is. Jan wil goede producten verkopen aan tevreden klanten. Met zijn klantgerichte, eerlijke en originele manier van zaken doen, bouwt hij veel goodwill op.
 
Hoogerwerf B.V. jaren geleden. 
 

Peter neemt het bedrijf over...

Als Jan begin zestig is, maakt hij langzaam plaats voor zijn eerste zoon Peter. Die heeft eerst buiten de deur werkervaring opgedaan. Peter doorloopt in vijf jaar tijd binnen Hoogerwerf for Office verschillende functies. Dan neemt Peter de uitdaging aan om het bedrijf van zijn vader over te nemen. Ook Peter heeft een toekomstdroom. Hij wil werkplekken ontwerpen die inspireren, die vernieuwend zijn en die ontmoetingen mogelijk maken. Een werkomgeving die als thuis aanvoelt. Ook Peter wil goede producten verkopen aan tevreden klanten, van toegevoegde waarde zijn en maximaal ontzorgen. Hij verzamelt daarom mensen om zich heen die in diezelfde geest willen werken. Het plezier staat altijd voorop. Die eerlijke manier van zaken doen, daar staat Hoogerwerf for Office vandaag de dag nog steeds voor.
 
Peter Hoogerwerf, directeur Hoogerwerf for Office.
 

De organisatie van Hoogerwerf for Office - waar werken we?

Wij werken in het grote pand aan de Van Beethovensingel. Daar is ons sfeervolle kantoor gevestigd. Dat is waar we onze klanten gastvrij ontvangen. Maar we zijn ook veel onderweg. Onze monteurs werken overal in Nederland, om vakkundig alle kantoormachines te onderhouden. Ook onze accountmanagers gaan vaak bij onze klanten langs. We praten niet over stoelen verkopen, maar leggen onze klanten uit hoe ze ergonomisch kunnen zitten. We denken mee over de corporate identity, zoals dat zo mooi heet, van kantoren. En onze chauffeurs rijden elke dag opnieuw met kantoorartikelen langs al onze klanten. 
 
Hoogerwerf: het kantoor aan de Van Beethovensingel 126 te vlaardingen. 
 

De identiteit van Hoogerwerf for Office – waar staan we voor?

Al sinds 1965 is de Hoogerwerf for Office-formule onderscheidend. We zijn vooruitstrevend in onze adviezen, ontwerpen en oplossingen. We bieden plezier en inspiratie aan onze klanten en dat doen we zonder poeha. Iedereen die bij Hoogerwerf for Office werkt, gelooft in onze producten. Sterker nog: iedereen die bij ons werkt, heeft kennis van zaken. Wij staan zelf steigerhouten wanden in ons kantoor te timmeren, als we inspiratie krijgen. Hoe snel de ontwikkelingen op ons vakgebied ook gaan, de persoonlijke betrokkenheid bij onze klanten is al ruim 50 jaar hetzelfde. Dat geldt voor elke ontwerper, projectleider, chauffeur en monteur die bij ons werkt. Elke klant wordt met plezier persoonlijk bijgestaan. Wij hebben geen trukendoos. Als een van de medewerkers van Hoogerwerf for Office zegt ‘ik heb hem zelf ook!’, dan kun je ervan uitgaan dat het klopt. 
 

De medewerkers van Hoogerwerf for Office – wie maakt Hoogerwerf for Office?

Achter het succes van Hoogerwerf for Office zit een doordachte strategie. Maar het zijn vooral de medewerkers die het verschil maken. Jan Hoogerwerf maakte er een goed gebruik van om iedereen te verbazen. Hij schreef persoonlijke gedichten bij de kerstpakketten. De toespraken die hij hield, waren pure proza. Dezelfde originele, creatieve stijl heeft Peter Hoogerwerf. Peter zorgt ook voor iedereen. Die persoonlijke manier van zaken doen, gecombineerd met een keihard ‘afspraak is afspraak’, is kenmerkend voor iedereen die bij ons werkt. Met veel plezier, creativiteit en betrokkenheid werken wij voor onze klanten. Iedere schakel is belangrijk, ons bedrijf is een geheel. Wie je ook spreekt als je belt, iedereen staat voor je klaar. Als er een klant belt dat er onverwachts een pallet papier op de stoep staat, rijd onze chauffeur gerust terug om te helpen met afstapelen. Zelfs de bedrijfshond draagt bereidwillig vergaderstukken af en toe eh... de juiste kant op. Alle medewerkers zien kansen om werkprocessen en klantgerichtheid naar een hoger niveau te tillen. Die enthousiaste professionaliteit, dat merken onze klanten.
 
 
Het personeel van Hoogerwerf for Office
 

De producten van Hoogerwerf for Office - wat bieden we onze klanten?

Een kantoorwand van steigerhout. Een koeienschilderij met geluiddempend effect. Een handige nietmachine. Maar ook multifunctionele kantoormachines die printen, kopiëren, faxen, scannen en nog veel meer handige dingen die het kantoorleven direct efficiënter maken. Dat bieden we onze klanten. We richten complete high tech kantoortuinen in voor 150 medewerkers, maar ook een prettig kantoor voor twee personen. Met ruimte voor inspiratie en ontmoeting. Maar ook met alle kantoorartikelen en apparatuur die je nodig hebt. We besteden veel aandacht aan design. Bij onze ontwerpen werken we vaak met bedrijfsthema’s. Daarbij gebruiken we materialen met een natuurlijke uitstraling, zoals hout of behang met 3D diepte erin. Een gangpad dat aan vernieuwing toe is, kan daarom wel eens eindigen als een bospad met bomen. Door rekening te houden met akoestiek, verlichting en ergonomie, zorgen we ervoor dat medewerkers geconcentreerd kunnen werken. Tot slot vinden we het belangrijk om onze klanten bij te praten over de nieuwste ontwikkelingen en trends. Met gepaste trots noemen wij onszelf dan ook experts op het gebied van kantoorartikelen, documentsystemen en kantoorinrichting.
 
Onze drie onderdelen: kantoorartikelen, documentsystemen en kantoorinrichting 
 

De klanten van Hoogerwerf for Office - voor wie doen we het?

Peter zegt wel eens: ‘We lead the way voor het MKB!’ Een grapje met een serieuze ondertoon, want wij zijn zelf ook een MKB-bedrijf. Wij richten ons op MKB-bedrijven uit de regio. We begrijpen precies waar deze bedrijven naar op zoek zijn. Onze eigen werkomgeving is onze proeftuin. Wij nodigen MKB-bedrijven uit om bij ons langs te komen voor een ‘Hoogerwerf Office Experience’. Een totaalbeleving op een kantoor waar alles mogelijk is. Ons assortiment is zo groot, dat we onze klanten en onszelf vaak verrassen. We proberen veel producten eerst zelf uit. Wij presenteren de absolute must-haves, de producten en oplossingen waar we zelf heel enthousiast over zijn, aan onze klanten. Hoe klanten met ons zaken willen doen, kiezen zij zelf. Persoonlijk, telefonisch of via onze webwinkel, ze zijn hoe dan ook verzekerd van een bijzonder snelle service. 
 

De maatschappelijke betrokkenheid van Hoogerwerf for Office – hoe zijn we echt verantwoordelijk bezig?

We bieden werkende mensen een prettige werkomgeving. Dat doen wij op een bewuste manier. Op dezelfde bewuste manier gaan wij om met de producten die wij aanbieden. Het is voor ons logisch om duurzaamheid en bewust werken door te voeren in de hele bedrijfsvoering. Daarom rijden wij met elektrische auto’s, werken onze leveranciers volgens de duurzaamheidsvoorschriften en gebruiken wij uitsluitend papier met een FSC-keurmerk. Maatschappelijk verantwoord ondernemen zit hem ook in de kleine dingen als de kraan niet onnodig laten lopen, het licht uitdoen, het inzamelen van toners en batterijen.
 
Bewust werken bij Hoogerwerf
 

Hoogerwerf for Office’s strategie - waar gaan we naartoe?

Een kantoor is tegenwoordig niet alleen een plek waar gewerkt wordt, maar ook een plek waar je je thuis voelt. Een plek die inspireert. Een kantoorinrichting straalt de corporate identity van een bedrijf uit. Hoogerwerf for Office is ooit begonnen met een droom, en die droom koesteren we nog steeds: inspirerende werkplekken maken waar mensen elkaar kunnen ontmoeten, fijn samenwerken en waar zij gezond en effectief kunnen werken. Ontzorgen door alles te leveren wat je daarvoor nodig hebt. En ondersteunen met onze monteurs, projectleiders en chauffeurs. Vernieuwing zit in de genen van het bedrijf. En optimistische mensen durven vooruit te denken. Daarom stellen we bij Hoogerwerf for Office onze eigen werkplek beschikbaar voor onze klanten. Wij nodigen iedereen uit om hun toekomstige werkplek te komen beleven, in onze eigen proeftuin. Zo kunnen we nog mooiere, nog betere werkplekken creëren die meebouwen aan de bedrijfscultuur van onze klanten. Dat doen we elke dag opnieuw, met veel inzet, betrokkenheid en doorzettingsvermogen van alle medewerkers. Dat is Hoogerwerf for Office.


Gewijzigde openingstijden tijdens de feestdagen

In verband met de aankomende feestdagen hebben wij gewijzigde openingstijden. 

Gratis Dierentuinkaartjes met HP & Hoogerwerf

In de maand oktober hebben wij een superleuke actie voor jullie! In samenwerking met HP kun je in de maand oktober gratis..